Add new comment

Vederea la mare distanţă

 Cercetătorii au constatat, în repetate rânduri, că precizia și rezoluția țintelor percepute prin vedere la distanță nu sunt afectate de variațiile de distanță de până la 1600m. Un exemplu în acest sens îl constituie un experiment realizat de mine și Elisabeth Targ în 1984, împreună cu rusoaica Djuna Davitasvili, vindecătoare la distanță. În cadrul acestui experiment de vedere la mare distanță între Moscova și San Francisco, Djuna a reușit să își concentreze atenția nu doar la o distanță de 9600km spre vest, dar și la o a€œdistanta” de două ore în viitor. Un experiment similar de succes și renumit de acum l-a constituit cel întreprins de Pat Price în 1974, când a descris corect o fabrică sovietică de armament din Semipalatinsk, din estul Rusiei. Desenele realizate atunci, cândva secrete, sunt prezentate în Miracles of the Mind. 

Ecranarea electrică

Vederea la distanță este inhibată de cunoștințele existențe despre țintă, de absența feedbackului sau de analiză mentală. Lipsă feedbackului împiedică subiectul să privească în viitor pentru a vedea țintă prin precogniție, ceea ce înseamnă închiderea unuia dintre cele mai importante canale de vedere la distanță. Orice distragere a atenției, vizuală sau sonoră, sau orice intervine nou din mediul de lucru tinde să interfereze cu imaginile vizualizate de subiect în timpul ședinței de vedere la distanță. Natură țintei poate afecta și ea precizia identificării. Numerele sunt mult mai greu de perceput decât țintele grafice. De exemplu, este mult mai greu de ghicit un număr țintă între 1 și 10 decât să descrii un loc ales dintr-o infinitate de locuri necunoscute de pe planetă. Asta se întâmplă deoarece subiectul are deja imagini mentale foarte clare despre toate numerele, iar aceste imagini din memorie și imaginație constituție zgomot mental. 
  
 Din păcate, imaginea dobândită prin mijloace paranormale nu vine cu etichetă a€œaceasta imagine va este oferită de ESP”, acest lucru trebuie să îl decidă subiectul, cel care privește la distanță. 
  
 Factori intentisificatori 
  
 Seriozitatea scopului urmărit, existența unui feedback la sfârșitul experimentului, relaxarea, acceptarea psi dar, în special, deplină încredere în participanții la experiment contribuie la intensificarea vederii la distanță. În față de învățare a ESP, este important că subiectului să i se arate țină corectă după fiecare încercare.   Fără acest feedback, experiment după experiment, nu se realizează învățarea. Subiecții experimentați știu cum să își îmbunătățească performanță, prin faptul că devin conștienți de zgomotul lor mental (produs de amintiri și imaginație) și știu să îl infiltreze și să-l îndepărteze. 
  
 Performanță se îmbunătățește și dacă subiecții scriu și desenează imaginile care li se formează în minte. Desenul este deosebit de important pentru că îi conferă subiectului acces direct la procesele simbolice și neanalitice inconștiente. 
  
 Considerații teoretice 
  
 Este limpede că subiecții își pot concentra atenția asupra unor puncte aflate la distanță în spațiu și timp pentru a descrie și simți apoi acele locuri îndepărtate. Feedbackul este important pentru învățare, dar în cazul subiecților experimentați el nu este necesar pentru că psi să se manifeste. Prin fenomenul vederii la distanță, este că și cum subiectul și-ar examină propria hologramă tetradimensională spațiotemporală de mici dimensiuni și cu rezoluție redusă, în care el se află încorporat. Fiecare bucățica a hologramei cuprinde toate informațiile întregului, dar la rezoluție mai mică. 
  
 Puterea fără limite a minții a€“ Russell Targ 
  
 De la Diana Ciubotaru, psihologul din Iași 

Tags

atentia
calea-lactee
canale-de-vedere
capacitati-paranormale
cercatorii
concentrare
desene-secrete
diana-ciubotaru
distanta
ecranarea-electrica
experiment-similar
experimente
fabrica-sovietica
factori-inhibatori
feedback
fizician-james-spotttiswoode
imersiune
medium
minte
moscova
parapsihologie
pat-patrice
performanta
precizie
precognitie
psiholog-iasi
radiatie-galatica
renumit
rezolutie
rusia