Iulie 2018

Suntem ceea ce credem ca suntem

poza_articol_gamma_1.jpgSuntem ceea ce credem că suntem
By Marcela Todericiu

„Un fermier își inspecta proprietatea. După cum știa, existau momente când era important să-ți examinezi hotarele, să vezi cum îți influențează anotimpurile, culturile și recolta și să te asiguri că lucrurile erau în ordine. A te îngriji de lucrurile care necesită atenție te poate ajuta să te asiguri că viața curge lin. Intr-o zi, fermierul nostru s-a abătut de la traseul lui ca să se uite la un cuib de vulturi sus pe un copac. Ce-i drept îl urmărise încă de la începutul construcției sale, mirat de măiestria păsării cu vaste cunoștințe de arhitectură în stabilitatea unui cuib. A fost emoționat când în cele din urmă a văzut vulturul cuibărindu-se în cupa construită rezistent și de-abia aștepta să-i zărească pentru prima dată puișorii. Dar acestă dorință i-a fost curmată când a găsit vulturul mort și un singur ou în cuib. L-a protejat cum a știut el mai bine, găsindu-i o mamă surogat, o găină din hambarul său care tocmai își clocea ouăle.

Bullying-ul si adaptabilitatea la noul mediu scolar

poza_change_1.jpgBullying-ul și adaptabilitatea la noul mediu școlar
by Ancuta Dobreanu

Vacanța de vară... perioada care pentru unii elevi înseamnă doar o pauză de la trezitul dis-de-dimineață, teme și prezență școlară, iar pentru alții puntea de trecere de un mediu confortabil, o reputație construită cu grijă în cei 4 ani de școală (fie ei copilărești sau adolescentini) la o nouă etapă a vieții, o nouă clasă, colegi și profesori noi.

Printre puținele lucruri pe care mi le aduc aminte din prima zi de liceu se află o frază rostită de noua dirigă, profă de istorie: „Unii școlari de I-IV plâng când le pleacă învățătoarea, copiii de V-VIII poate sunt întristați dacă nu mai au același profesor la clasă, iar pe cei de liceu nu-i interesează deloc acest aspect; deci nu mă aștept de la voi să vă atașați prea mult de profesorii pe care îi veți avea la liceu”.

Vindeca-ti povestea personala!

chcvckwwyaestrq.jpgVindecă-ți povestea personală!

Luna aceasta, la Gamma Clinic Psychology, este luna poveștilor și a modului în care ele ne oferă oportunitatea de a ”scotoci” în interiorul nostru pentru a găsi resursele de care avem nevoie pentru a ne activa potențialul nelimitat. Și care poveste este cea mai relevantă pentru realitatea noastră decât propria poveste sau povestea familiei, pe care am auzit-o atât de mult? Iată cum îți poți vindeca propria poveste: 
”Esența vindecării este destul de simplă. În fond, aceasta se reduce la faptul că trebuie să înveți să-ți iubești povestea. Știți la ce mă refer – probleme personale, dinamica relațiilor de familie, ca și dificultățile care decurg din condiția umană. S-ar putea să nu-ți placă povestea ta sau să crezi că meriți ceea ce ai moștenit, dar trebuie să înveți s-o iubești într-un mod care o transformă. În caz contrar, vei păstra pe mai departe poveștile nevindecate sau fragmentate, generație după generație, până când cineva le va aborda cu hotărâre și va hotărî că are capacitatea de a-și aminti adevărul, a-și vindeca rănile și de a creea o poveste diferită.

Magia povestilor terapeutice

poveste_terapeutica.jpgMagia povestilor terapeutice
Din vremuri imemorabile, poveștile, legendele și parabolele au fost metode eficiente și favorite de a comunica informația, a preda valori și a împărtăși lecții importante ale vieții. Doar a auzi acele cinci cuvinte atât de rostite ”A fost odată ca niciodată...” e o trecere instantanee de la realitate la închipuire sau la un nivel diferit de procesare. Cuvintele acestea seamănă cu o inducție hipnotică, o invitație de a participa la o relație unică atât cu povestitorul, cât și cu personajele poveștii. Sunt cuvinte care-l invită pe ascultător la călătoria într-o lume a imaginației, în care realitatea poate fi suspendată și învățarea poate fi sporită. Aceste cuvinte sunt o invitație într-un tărâm special în care ascultătorii intră în transă, atenția se concentrează și oricine poate împărtăși emoțiile eroului ficțional. Ele oferă participarea la o relație în care povestitorul și ascultătorul au în comun o legătură interactivă.